Band history
MAD HEADS XL: "Тепер ми хороші пацани!"
У житті Вадима Красноокого- знаного колись як лідера групи Mad Heads - перманенті поповнення.
Близько року тому колектив розродився новими учасниками. До класичного
складу з трьох музикантів додалась духова секція - ще три людини. Тому
тепер Красноокий - вже лідер Mad Heads XL. На сцені
стало більше руху і продуктивного шуму. Нещодавно колектив дошумівся
до першої «дитини»: дебютний для такого складу групи альбом назвали
«Надія Є». Український варіант «Надійки» вийшов двомовним, себто
україно-англійським. У жовтні більш європейська версія одноіменного
синглу «Nadiya Yea» випущена в Німеччині, що може в майбутньому потягти
за собою re-make «на Європу» всього альбому. Але головне все одно не
це. Десять місяців тому відбувся ще один творчий прорив: Вадим
дізнався, що таке памперси-пеленки-соски - дружина Оксана подарувала
йому Красноокого-молодшого. З чим і вітаємо. Це ж ніколи не пізно?
- Тобі ваш новий альбом до цього часу подобається?
-
Так. По-перше, він відповідає моєму теперішньому настрою. По-друге, він
звучить саме так як мені й хотілося. Чогось ми таки навчилися в сенсі
студійної роботи. І взагалі від альбому до альбому отримую від роботи
все більше задоволення. А заодно помічаю, що чим далі, тим більше нас
крутять по радіо, або TV. Хоча це скоріше тому, що з часом ми навчились
краще розумітися з радіостанціями. Просто коли розумієш, як вони
мислять, як вони підбирають музику для ефіру, як вони бачать своє
спілкування зі слухачами, то краще розумієш, яка пісня їм підійде.
- Такий підхід «під радіо» якось впливає на творчість?
-
Це на творчість не впливає. Коли я пишу пісню, я не думаю, чи будуть
її крутити по радіо, чи скільки дисків куплять. Коли вже пісня
написана, тоді думаєш, що з нею робити: чи це просто для концертів, чи
це для себе написав, чи в альбом, чи може на це знімати кліп. Тобто з
досвідом краще розумієш, на які пісні робити ставку. Хоча для мене як
для автора всі пісні однаково близькі і однаково важливі.
- Пісні до цього альбому з якої кількості матеріалу вибирали?
-
Я насправді здійснюю відсів ще на стадії написання пісень. Як правило,
пісні, які я не бачу в наступному альбомі... буває, що я їх просто не
дописую. Вони чекають свого часу, або з них якусь ідею можна вставити в
якусь іншу пісню.
- Багато залишилось напівфабрикатів за час всієї творчості?
-
Багато. Є давні, демонстраційні плівки, на яких є пісні, які взагалі
нікуди не входили, і навіть були ситуації, коли через вісім-десять
років береться касета, з неї якась одна пісня і робиться вже у якомусь
сучасному розумінні. І серед таких пісень були ті, які потім всім дуже
подобалися. Є така пісня, ще з англомовного альбому - «Tonight I'm
Аlone». Реально цю пісню я написав в році дев'яносто третьому, а
ввійшла вона на альбом дві тисяча другого.
- А що тобі не сподобалось тоді?
-
А справа в тому, що ця пісня не є рокабільною, а на той момент я
вважав, що треба триматися більш вузьких рамок стилю, а на момент дві
тисяча другого року розуміння музики своєї було вже набагато ширшим. До
того ж пісня дуже подобалася моєму братові - нашому контрабасисту
Максиму Красноокому. Він постійно мене довбав, що треба її витягти з
архіву.
- А випускати альбом отих ніде раніше не виданих пісень не будеш?
-
Ні. Те, що я вважаю вартим того, щоб його слухали, я його і випускаю.
З того, що не виходить, дуже рідко є пісня, яка має почекати свого
часу. Як правило, це пісні, які я просто вважаю слабшими.
- «Колись не випущені» пісні деколи переходять в ранг «раритетів»...
-
Я як автор пісень нічого не ховаю з того, що вважаю цінним для людей. А
для колекціонерів - нехай. Але мене тоді вже мабуть на світі не буде і
то мене не цікавитиме.
- А листочки, на яких писав, зошити... збираєш?
-
Ну десь щось там валяється. Я не настільки сентиментальний. Я
намагаюсь збирати записи, які ніколи нікуди не входили, коли ми живцем
грали на якійсь радіостанції, чи якийсь там концерт, наживо записаний.
Ми практично не видавали живих записів... А є зовсім неякісні, їх і не
можна видавати. А з листочками... я музику на ноти не записую взагалі,
а тексти записую будь на чому. А оскільки це в нас не є якась там
поезія, де багато слів, а досить прості вірші - вони дуже швидко
запам'ятовуються. Деколи я знаходжу якийсь там зошит, відкриваю і бачу
текст, який я писав п'ять років тому. Буває, що приємно. Але я це не
систематизую - життя не дозволяє.
- А деколи прихильникам щось раритетне даруєш?
-
Є прихильники, яким цікаво подивитись старі фотографії групи, або стару
відеозйомку, або послухати старий раритетний запис. Але збирати якісь
папірці в якомусь незрозумілому стані - то ні.
- В
тебе на альбомі є пісня про гроші - співана пошепки, але враження таке,
що це крик душі. Звучить взагалі як мантра. Як в житті складаються
стосунки з грошима?
-
Це дійсно мантра, яку вирахував і яка керує нашим світом. Мантра про
гроші, як ілюзію. Люди часто забувають, що це ілюзія, або і не
здогадуються. Це просто думка про те, що грошей завжди мало, навіть
якщо їх багато. І це примушує людей служити грошам, матеріальним
статкам, які не можна забрати з собою, але за які доводиться часто
чимось платити із себе, ставати рабами грошей.
- А бувало в тебе і таке?
-
Думаю, в кожного бувало. Але в мене це моменти епізодичні: наступного
дня згадую, що це для мене не найголовніше. Найлегше позбавитися таких
от ілюзій, заглибившись в ліс, як Будда, або в монастир. Там легше. А
ми живемо у цій цивілізації, належимо до цього Вавілону, який так чи
інакше має над нами силу. І нам важче: щоб утриматися від цього, треба
бути більш високого рівня майстром, ніж, ті, що сидять в монастирях.
- Часто ходиш в ліс?
-
Ні, на це часу не вистачає. Та й не треба. В мене просто чітко
розставлені пріоритети. Завжди важливішим було займатися справою, яка
приносить задоволення. І так було навіть тоді, коли я розумів, що ця
справа грошей не приносить і не може приносити. Потім я навчився
займатися нею так, щоб крім задоволення, хоча б на струни для гітари
вистачало. На сьогоднішній момент це можна розглядати як професію, яка
годує. Але все рівно я б не займався чимось просто заради грошей. Якщо
я не отримую задоволення від процесу, то навіщо гаяти часи і витрачати
себе... Матеріальні статки дуже мало коштують. Вони можуть зникнути в
один день. Або в один день можу зникнути я.
- До
речі, про Вавілон. На альбомі є майже однойменна пісня - «Радіо
Вавілон». Вона не є звичною ні для Mad Heads, ні для Mad Heads XL. Там
навіть нема традиційної присутності вокалу. Де ти там?
-
Ну це такий експеримент із семплами. Я його сам робив: підбирав,
підставляв, підрізав. Це абсолютно мій творчий доробок. Там навіть мій
голос в одному місці є - за українського диктора говорю я. А решта
голосів - радіодиктори з різних країн. Там є радіостанції близько
тридцяти різних країн, приблизно двадцять мов. Всі диктори називають
назви радіостанцій і міст, з яких вони говорять, і частоти.
- Це данина твої роботі на радіо ФДР?
-
В деякій мірі так. Але Вавілон - це є уособлення людської цивілізації,
сучасної, матеріальної цивілізації. Ну і всі пам'ятають, що коли у
Вавілоні будували башту, Господь їм змішав мови, щоб вони не могли
порозумітися. Показати це розмаїття сучасної цивілізації і мов в
одному радіо ефірі навколо земної кулі і була мета цієї пісні. Всі ці
семпли окрім мого я також знайшов в Глобальній Мережі Інтернет.
- А що ти там говориш?
-«Говорить Київ, в ефірі Радіо Вавілон!»
- А
ще на диску є одна кумедна пісня про Автобус Буратін. Коли дослухала її
до кінця, то хотіла сказати те ж саме, що і сказав, власне, чувак
наприкінці: «Ребята, вы слишком много курите». В цій пісні ви дорвалися до реалізації дитячої мрії?
-
Там є музична цитата з фільму про Золотий ключик, там де кричать:
«БУ-РА-ТІ-НО!». Але реально пісня не про це. Навіть натяки про
планокурство, які є в семплах, вони були для приколу. Насправді пісня
присвячується неформалам, тим, хто не хоче бути схожим на всіх, тим,
хто шукає своє обличчя. В мене є багато таких знайомих, починаючи від
рокабілів, закінчуючи панками і готами. Реально, ситуація з таким
автобусом справді була. Наш барабанщик, який вже пішов з групи, так і
сказав якось: «Зібрався повний автобус Буратін». Такий от автобус їхав
до нього на весілля минулого року. Воно відбувалося на Вінниччині, в
селі, звідки родом його дружина. І от уяви бабусь із села, які бачать,
як і з цього автобуса виглядають такі чуваки з ірокезами, дредами,
патлами.
- А батьки видавати дівку заміж не передумали?
-
Ні. Батьки у дівчини просунуті. А взагалі, кожен може розуміти пісню
по-своєму і вкладати в неї свій зміст. Наприклад, під час минулих
виборів вона присвячувалась людям, які їздили на автобусах з
відкріпними талонами... (сміється). Так ми на концертах її представляли.
- Зараз,
коли ми вже маємо річницю тих подій - Помаранчевої Революції, прийнято
питатися: «А чи не розчарувалися в ній ви?». Ти розчарувався?
-
Я особисто - ні. Тому що я не будував особливих ілюзій. Я просто тоді
говорив всім своїм знайомим: «Запам'ятайте це відчуття. Зараз дуже
класно. Так не буде завжди.» Це треба зберегти і пронести з собою все
життя. Тому що в житті країни чи нації трапляються такі речі не дуже
часто. І нам повезло бути присутніми на такому. Я впевнений, що в той
момент з нами відбувалося щось дуже добре. А потім життя повернулось до
свого нормального руху. Але кожен урок якийсь з того виніс. Я не мав
ілюзій, що прийде новий президент, вирішить всі проблеми і все буде
класно. Він така ж людина, як усі, зі своїми проблемами. Нам треба всім
працювати - кожному над собою. Тоді буде змінюватися щось в країні. І
цей процес йде, я його бачу. Взагалі політика як така мене не цікавить,
мене цікавлять люди, особистості.
- Ти тоді ходив серед людей на Майдані?
-
Ходив!!! А як можна було не ходити?! Таке не можна було пропустити.
Всі, хто там були, всі знають: там було дуже класно. Може просто зараз
забули. І, власне, пісня з нового альбому - «Спека Зимова» - це спроба
зафіксувати емоції. Це як передивитися старий сімейний альбом, добра
ностальгія, яка налаштовує нас на позитив. Пісня, власне, і була
написана в той час.
- В групі вас шестеро, і це багато. Всі підтримували Революцію, чи були якісь суперечки?
-
Я б ніколи не повів групу виступати на Майдан, якби були якісь
суперечки. Коли був перший день Майдану, кожен задавав собі питання:
«А що я можу зробити?». І я розумів, що я можу піти і зробити трохи
більше, аніж просто стояти в натовпі серед людей. Я музикант, я можу
піти на сцену і підтримати їх. Взагалі, в нас в той час кожна репетиція
починалась з «політ-інформації». Ми переказували одне одному політичні
новини - ситуація тоді розвивалась дуже динамічно. Тому я добре знав,
що в нас у поглядах немає непорозумінь. Але з іншого боку в нас
професійні стосунки, і я не можу нікого примусити грати без гонорару.
Тому я дзвонив і питався: «Як ти думаєш, варто нам піти заграти?». І
всі відповідали: «А чому ми ще не там?» Тому ми просто взяли
інструменти і пішли. Зустріли там когось із знайомих, хто нас провів
під сцену, познайомили з Тарасом Грималюком. Ми просто включилися і
зіграли. І незалежно від політичних подій в майбутньому, можу сказати,
що це був для мене один з найпам'ятніших концертів, одне з найбільших
вражень на сцені. Там була така класна, натхненна, піднесена публіка,
якої не буває на звичайних фестивалях.
- Окрім революційних пісень у вас на диску є три народних. Хіба в школі народних пісень не наспівався?
-
В школі ні. Я навіть не пам'ятаю, чим я займався на уроках співу.
Взагалі, в мене відбувається певне переосмислення підходів в музиці.
Так чи інакше, будь-яка сучасна популярна музика базується на народному
корінні. Всі класичні композитори вивчали народний музичний матеріал,
переробляли його, це відбувається у всьому. Той самий рок-н-рол
базується на народному: кантрі, блюз, це, можна так сказати,
американська народна музика. Просто для мене прийшов час зрозуміти, що
я найкраще можу перероблювати народну музику свого народу, а не всіх
інших народів, яку я не дуже знаю і не дуже розумію. Я досить глибоко
занурювався в рок-н-рол, рокабілі, добре в цьому орієнтуюся, але весь
цей час я не відчував такого доброго контакту із звичайним, пересічним
українським слухачем. Нас завжди сприймали як екзотику. І коли я
приїжджав до бабусі в село, я знав, що всі мене там дуже люблять, бо
мене бачать по телевізору і це той хлопець, якого вони знають... але не
тому, що вони розуміють, що я роблю. А от у спілкуванні з ними я завжди
знаходжу легко спільну мову. Тобто тут був такий собі творчий конфлікт:
музику я грав таку, яку розуміли краще десь там в Європі, при чому на
спеціалізованих фестивалях, але якщо спілкуватися наприклад з тими ж
німцями, то за менталітетом вони все ж дещо інші люди. І в цих змінах
була якась внутрішня потреба. Я зараз дуже кайфую від того, що можу
нарешті заграти народну пісню, так, як це мені подобається,
по-рок-н-рольному, так само енергетично, як це ми і робили, але я знаю
при цьому, що мій дядько з села це розуміє і відчуває. Це ж кайф!
- З таким розумінням народу ви тепер і на весіллях можете грати...
- А ми і грали. На весіллі у нашого контрабасиста.
- А
ще ви стали дуже добрі, хоч до рани прикладай )) Раніше ви були все ж
таки рокабільщики - погані пацани, і у вас було багато таких собі
погано-пацанячих текстів...
- Ну, тепер ми хороші пацани. І що важливо - веселі. Можливо, найвеселіші пацани в Україні. (сміється).
- А як ти тепер назвеш вашу музику?
-
Ну, я можу назвати кілька музичних стилів, які до цього дуже близькі. В
нас читається легко реггі, ска, панк, свінг, українська народна
складова є, і частково якісь може балканські мотивчики проскакують, бо
я дуже люблю цю музику. Я не хочу прив'язуватися до якогось одного
стилю. В будь-якому випадку, це такий авторський коктейль. Це музика
Mad Heads XL перш за все.
- А
як ваші добропацанячі тексти сприймає та оригінальна публіка, з
ірокезами і дредами, яка ходила на концерти Mad Heads раніше? Не
вимагають пісень про дівчат, цигарки і машини? Чи публіка змінилась?
-
По-перше, публіки стало набагато більше. Серед неї бачу чимало старих
прихильників. Справа в тому, що я став трохи дорослішими, в нас
з'явилось більше позитиву. Мій світогляд, як автора пісень, змінюється
в цей бік. Ті, хто дорослішають разом з нами, розуміють і зміни в нашій
музиці. А з іншого боку я знаю, що є такі затяті сайкобіли, які більше
ніякої музики не сприймають і не можуть пробачити, що ми хочемо грати
щось інше.
- А вони тебе своєю точкою зору напрягають?
- Був період. Відверті експерименти в нас почалися ще в попередньому альбомі, вже тоді в нас гостьова книга на сайті рясніла.
- А в чому звинувачували?
-
У зраді рокабільним ідеалам. Але проблема в тому, що я не знаю, що це
таке. Тому я не міг їм зраджувати. В мене є певні свої ідеали, їм я не
зраджую. Хоча я розумію, від чого це йде. Ми ж фактично створили цю
рокабільну тусовку. Виходить, що зібрали їх докупи, навчили що
рокабілі - це класно, а потім залишили без батьків. Їм доводиться
тепер самим створювати групи, організовувати концерти, а до цього вони
покладалися лише на те, що робили ми: і радіопрограму «Рокабільний
психоз», і самі грали, і гурти запрошували. Але, в будь-якому випадку,
це на краще: або ця тусовка подорослішає і з неї вийде щось путнє, і
хтось з тих гуртів стануть класними, і концертів в них буде багато, або
вона розбіжиться.
- От ти говориш слово «дорослішати», а деякі кажуть, що Красноокий почав «старіти». Як ти сам себе почуваєш?
-
Ну про старіння мені ще рано говорити. Я ще достатньо молода людина.
Мені всього 31 рік. Всі музиканти в групі молодші за мене, тобто
середній вік команди - 25 років. Більше того, завдяки тому, що в нас
з'являється зараз багато нових слухачів, і багато хто нас для себе
тільки відкриває, є і такі, хто вважає, ніби це якась нова група
з'явилась. Я сам часто чую про нас: «молода група». (сміх). Так що я
себе старим не відчуваю взагалі. А дорослішання в духовному плані є.
- Це тому, що ти тепер молодий тато?
-
Так. Це на мене накладає певну відповідальність, я себе відчуваю тепер
в іншій ролі. І до слухачів я тепер ставлюсь більш відповідально, тому
що відчуваю, що та енергія, яку я їм віддаю, думки, які я несу... воно
і до мене повертається, і люди його в себе вбирають. Якщо раніше я міг
бавитися з якимись штуками, в енергетичному плані не дуже позитивними -
або якась агресія була, або чорний гумор на межі, то тепер я намагаюся
в пісні вкладати найкраще, що можу в себе знайти. Тобто якщо є якась
хороша пісня, це не означає, що я такий хороший, просто намагався
вкласти в неї все найкраще, що в мене є.
- Так ти скоро почнеш альбоми колискових видавати?
-
Ну от в цьому альбомі є як мінімум одна пісня, яка претендує на статус
колискової - «Пісня Світла». Хоча син слухає з задоволенням весь
альбом. При чому саме цей, бо ми йому ставили різну музику, і більшість
він сприймав нейтрально, а цей альбом він вимагає включати, танцює - в сенсі
дригає руками і ногами. І навіть була ситуація, коли няня питає маму,
як включити музичний центр, тому що знає, що він хоче слухати цей диск,
а він в ходунках підходить сам до центра і тисне на кнопки.
- Ти йому співаєш?
-
Часу не так багато є, щоб проводити разом. Я б хотів, щоб було більше.
Але співаю і свої пісні, і якісь дитячі колискові, які знаю з
дитинства. Я навіть здивувався, що пам'ятаю тексти.
- А старий репертуар Mad Heads?
- А ми ще не перевіряли. З цього альбому, я знаю, всі пісні йому можна співати. А з попередніх може поки що не впевнений.
- На якій музиці тоді варто виховувати дитину?
-
Навряд чи є рецепт на зразок: 20 хвилин Моцарта, 30 хвилин джазу, 15
хвилин Елвіса Преслі - і у вас виросте маленький геній. Я ставив
синові більш спокійну музику, Елвіса, здається, Еллу Фітцджеральд,
класичну музику, або якихось перуанських індіанців, релаксаційну.
Скажемо так: з маленькою дитиною не розмовляють надто голосно. Прийде
час і ми будемо разом кричати.
- Коли підросте, будеш йому до рук пхати музичні інструменти?
-
А він по піаніно вже бамкає! А раз був такий випадок, що йому вже
настав час їсти, а на кухні ще відбувалися приготування. Як правило,
коли час їсти, то його вже нічого не цікавить, він починає хникати і
вимагати свого. Тому терміново треба зробити щось, щоб він забув про
те, що голодний. На мені тоді була футболка з Бобом Марлі. В нього, до
речі, до неї така цікавість - там обличчя велике, і він мацає. Я почав
співати якусь з пісень Марлі, він почав слухати, підтанцьовувати. Тоді
я взяв маракаси і потім його не можна було заставити йти на кухню
їсти, бо він вимагав продовження шоу.
- Я не спиталась як звати сина...
- Даня. Данііл.
- А чого так? Слабо було назвати іменем якоїсь там рок-н-рольної зірки? )) В музикантів деколи є така мода.
-
Ти що! До своєї дитини ставишся ж не по-приколу, як до іграшки якоїсь.
Справа в тому, що мама сказала ще до того, як ми знали якісь результати
з УЗІ: це буде хлопчик і звати його так от!
- Ти радий що саме син? А якби була дівчинка?
- Любив би. Але мені справді якось зрозуміліший хлопчик поки що.
- Читаєш літературу якусь про виховання дітей?
-
Більше довіряюсь інтуїції батьків. Я також читаю щось, але не вірю
якісь окремій книжці, бо найголовніша книжка - він сам, він все
показує. Треба просто вміти дослухатися.
- А скільки ти взагалі дітей хочеш?? Так щоб вистачило на ще один Mad Heads XL?
- Ні,
ну такої задачі нема. Я навіть не можу сказати, чи я хочу, щоб він був
музикантом. Я хочу, щоб він сказав мені, ким він хоче бути, а я вже
максимально допоможу. Якщо це буде музика - добре, якщо щось інше -
також добре.
- Про нетворче. Памперси ти вмієш міняти?!
-
Вмію. Але зараз це складніше, ніж кілька місяців тому. Йому вже десять
місяців, і коли він видирається з рук, то втримати не можна. Я навіть
кашку готувати вмію. Всього по трохи.
- Фанати не пропонують свої послуги бейбі-сіттерів?
-
Гм... Думка оригінальна. Але ситуацій не було. В нас був дуже серйозний
конкурсний відбір на посаду няні. Головне, щоб няня сподобалась мамі.
- Після народження сина як з концертами? Їздите на гастролі?
-
Звісно, їздимо. Моя дружина, яка також є нашим директором, на певний
час випала з обойми - мені доводилося робити також і її роботу. Але
зараз вона вже повертається. А взагалі зараз перед новим роком буде
багато всяких «ялинок», для дорослих перш за все. Ми навіть зробимо
кілька новорічних пісень. Одна у нас вже є в репертуарі - групи ABBA
«Happy New Year», але в нашій обробці. Ще точно буде Jingle Bells. І
«В лесу родилась елочка« також. Для атмосфери свята.
- А як з запрошеннями за кордон після того, як у жовтні ваш сингл «Nadiya Yea» вийшов Німеччині?
-
Поки що до запрошень не дійшло. Я думаю, після цього синглу будуть ще
якісь видання. Або другий сингл, або відразу альбом, з більшою
кількістю пісень англійською мовою - під Європу.
- Зараз,
коли команда стала більша, важче бути запрошеними кудись? Часто для
менших проблем запрошують команду з меншим складом, і вони грають тих
же 30 хвилин.
-
Тут є і зворотня тенденція. Чим більша команда і чим вона дорожча, тим
більша до неї цікавість, як не дивно... і краще зустрічають. Крім того,
та команда, якою вона зараз є, набагато більше підходить для великих
майданчиків. І за матеріалом, і за потужністю звучання. Раніше ми
нечасто виступали на якихось днях міста, а з Mad Heads XL почали з
Таврійських Ігор, і з тих пір в нас більше концертів на великих
майданчиках.
- Змінилася
не лише кількість людей в групі, а і склад основного кістяка. Пішов
ударник - Богдан Очеретяний. Частково ніби тому, що він потребував ролі
фронтмена. Не було ідеї залишити двох фронтменів в рамках групи?
-
В його випадку навряд чи би це допомогло, бо йому треба бути першим в
своїй групі, а не другим, а бо «одним з». Йому треба бути лідером в
своїй групі, яку він створив, і де він робить, що хоче.
- А як він тобі, як фронтмен?
-
Він достатньо артистична людина. Для мене було зрозуміло, що він не
буде все життя сидіти за барабанами. Це я знав давно. Тобто це було
питання часу. Є люди, які сидять за своїм інструментом, їм там
комфортно і більшого вони не хочуть... Володя Зюмченко - той
барабанщик, який у нас зараз, - такий фанат саме барабанів, що його
ніякими калачами не заманиш співати.
- З Очеретяним ви записали останній альбом, а новий ударник вже грає з вами на концертах. Він заповнив ту нішу, яку займав Богдан?
-
Харизмом, напевно, ні. Але у барабанщика і немає такої задачі. І
особливо, коли такий великий колектив, найважливіше просто якісно і
чітко грати.
- Ви вже притерлися остаточно?
-
Ми з ним граємо з літа. І тоді вирішували, що приймемо остаточне
рішення до початку наступного року, але зараз я інших кандидатур нікого
навіть не бачу. Взагалі, я так звик працювати з Очеретяним, що в мене
постійна ностальгія. А з іншого боку я бачу, що тих музикантів, які
прийшли нещодавно, новий хлопець повністю влаштовує.
- А ви з Очеретяним далі дружите?
-
За останній час ми кілька разів зустрічались. В нас конфлікту як такого
не було. Були певні моменти неприємні, але розійшлись друзями.
Сподіваюсь, ми розуміємо одне одного, для мене це дуже важливо, щоб не
довелося одне одному щось прощати і була можливість повернутися до
співробітництва в майбутньому.
- Що, до речі, з наступним альбомом?
-
Та почекай ще до наступного, дай дух перевести. "Надія Є" щойно
вийшов... Можливі перевидання цього альбому в інших країнах, і вони,
напевно, будуть потребувати інших версій пісень. Тому ще до того, як
почнеться робота над наступним альбомом, може ще буде якась робота над
цим, але іншими його версіями. Зараз треба відпочити і подумати, яким я
хочу бачити новий альбом. В будь-якому випадку, протягом наступного
року пісні почнуть накопичуватися і з'являтися в концертному
репертуарі, а коли вже з'явиться 50-70%, тоді почнемо записувати альбом
і додумувати решту. Тобто оптимальний час для придумування наступного
альбому і його запису - два роки.
- Хто з новоприбулих музикантів може претендувати на статус генератора свіжих ідей?
-
У кожного є свої особливі прикмети і достоїнства, які я, як керівник,
можу використовувати. І можливо з часом їх важко буде замінити. На
заміну Очеретяному в сенсі артистизму з'явився новий колоритний
персонаж - наш тромбоніст, Валєра Чесноков, крім того він пробує
писати тексти до пісень, і можливо, щось таке буде в наступному
альбомі. А без саксофоніста Макса Кочетова не обійтись, якщо я хочу,
щоб гарно звучала духова секція. Тому я його залучаю до аранжувань. Ну
і взагалі, те, як звучить його саксофон, це казка. Трубачем, Вадимом
Нікітаном я також вельми задоволений. Загалом, можна про кожного щось
хороше сказати. Та і склад музикантів може розширюватися. Для концерту
можна взяти другу гітару. Або ще мені подобається ідея залучити
перкусіоніста.
- А якісь глобальні експерименти, типу виступ з хором міліції або хлопчиків-морячків?
-
Реально хор морячків возити з собою скрізь не будеш. Мені просто
цікавіше зробити таку програму, яку я з колективом зможу показувати
скрізь. А підготувати програму, яка один раз десь прозвучить просто для
пафосу - це трошки не моє.
- А от поки в тебе тайм-аут... ти чим займаєшся? Читаєш щось для себе, казки для малого?
-
Пам'ятаю, мені в 4 -5 років батьки читали не казки, а Жюля Верна,
Марка Твена, і я це все сприймав. І це були мої улюблені книжки потім.
Тому я думаю, що ми почнемо не з казок, а з більше серйозної
літератури. А для себе я намагаюся читати книжки, які б допомагали
шукати відповіді на найважливіші життєві питання. Буває правда, що я
читаю якесь чтиво просто для розваги. Останнє, що прочитав, наприклад -
«Код да Вінчі» Дена Брауна. Цікаво написано, тримає в напрузі. І на
відміну від цієї книжки, більшість детективів, коли ти закриваєш, то
відразу забуваєш, що там було. А тут автор вклав достатньо реальних
речей, над якими варто замислитись. І перше, що я зробив, коли
прочитав, - поліз в Інтернет і знайшов цю «Тайну вечерю» Леонардо да
Вінчі, і переконався, що там дійсно дівчина сидить біля Христа.
- А на концерти ходиш?
-
От хотілося б на Кустуріцу піти. Але я так передбачаю, що в грудні в
нас буде багато концертної роботи, тому дуже боюсь, щоб не вийшло
накладки з концертами.